Риболов с TT Shad на Bait Breath

Материалът е предоставен от Виктор Димитров

При падането на температурите до нулата нещо в мен прошепна, че вече е време за джиг риболов. Притежавах перфектното оръжие срещу хищниците, а именно уникалната въдица Black Shadow. Докато преподреждах кутиите и си мислех да добавя нещо ново, и докато се рових в информация за подходящ силикон, попаднах на  Bait Breath TT Shad. Без много да се замислям, реших да заприходя и да опитам нещо ново. Поръчах няколко цвята за проба и с нетърпение чаках да пристигнат и да бъдат тествани.

След като примамките пристигнаха, аз вече мислех риболовна дестинация, на която да отпътувам заедно с тях. Мястото, което бях избрал, беше любимият ми язовир Жребчево. Още на следващия ден рано сутринта бяхме потеглили към водоема, за да не изтървем сутрешната активност на рибите. Условията бяха  като по план, много гъста мъгла, минусови температури и студена вода. Пуснахме лодката, качихме се и потеглихме в търсене на рибите. Доста време нямахме успехи и аз реших да пробвам новите бойци. Бях направил монтаж с тирбушон и тройна кука VMC 9626 PS.

Както по-рано споменах, времето беше мъгливо и точно това ме подтикна да сложа розовия цвят. Потопих го във водата, за да видя играта, когато го помръднах, останах без думи. Широката опашка спомагаше за безупречната игра с голям диапазон да движение в задната част, масивността в предната част на силикона допринасяше за неговата стабилност, а оребренията по цялото тяло допринасяха за по-силна вибрация.

Дойде и ред на първите замятания, след дълги опити да уловя нещо на доказани силикони, останах без резултат.

Още при първото пропадане на силикона усетих леко почукване, то бе съпроводено със засечка, но без успех. Продължих да водя силикона и след няколко оборота последва брутален удар, засечка, и рибата беше на куката. Бяла рибка около 45 см, която освободих, за да стане голяма и след време отново да зарадва някой колега.

След като вече ,,отървах капото”, както се казва, реших да продължавам да настоявам на розовия цвят. Направих доста проводки, но за жалост имах само празни удари. Направи ми впечатление, че след първия удар в същата проводка следваше и повторен удар, което е доста нетипично за поведението на бялата риба. Замислих се над случващото се и осъзнах, че това бе дело на тяхната съедобност. Това е едно от качествата на силикона – да изпъква пред доста други модели именно със своя вкус и аромат.

Риболовът продължаваше, но нямахме голям успех. Попитах други колеги и повечето нямаха уловена риба. Определено рибите бяха пасивни и доста трудни.

Мъглата вече се беше вдигнала и аз реших да опитам нещо типично за по-светло време, това беше Glow Lime Chart.

Помятах доста, гледах замислено и се чудих защо рибите не бяха активни:

Изведнъж усетих силен удар, който разтресе Black Shadow-a, последва засечка и усетих, че на куката има риба с не лоши размери. Падна малко борба и не след дълго рибата беше на борда. Бяла риба с прилични размери, която се бори достойно и не се даде лесно.

Рибата беше ,,взела” доста стръвно силикона и той беше чак в дъното на устата, обсипана с остри зъби.

С тази риба казах край на риболовния ден.

Прибрах се, но нещо в мен искаше още и още излети и тестове на новите примамки. Бях като малко дете, което се радва на нова играчка.

Намерих си компания за излет, взехме багажите и потеглихме. Отново дестинацията беше язовир Жребчево. Пуснахме лодката и отново отпътувахме в търсене на рибите. Времето нямаше нищо общо с предишния излет. Беше слънчево, без никакъв вятър и температурите бяха по-високи.

След като в слънчево време имах резултат на зеления цвят, реших да настоявам на него. Въпросът беше там, че нямаше време за настояване. Втора проводка и последва удар. Дребна бяла рибка, която стръвно беше нагълтала вкусния силикон.

Една бърза снимчица и рибата отплува в безкрайните дълбини на този уникален водоем. Настоявахме доста, но рибите не искаха да се хранят и това беше причината за трудния риболов. Смених доста цветове и различни примамки, но реших, да се върна на ,,старата любов” и отново сложих зеления бияч. Доста настояване и последва удар, но за жалост без успех. Хвърлих отново на същото място, последва втори удар и отново без успех. Продължих да обирам влакното и при паузата рибата отново атакува стръвно, засякох и втората риба за деня, беше факт. Мерна бяла рибка от порядъка на 45-50 см.

Направих няколко снимчици и я освободих, за да може след време отново да си направя снимка с нея. Риболовът не продължи още дълго, заради открита авария по лодката. Дъното на лодката се бе счупило и лодката се пълнеше с вода. Принудително прекратихме излета и се отправихме за ремонт.

Докато лодката беше в бокса, с други колеги решихме да пробваме рибите от бреговата ивица на водоема.

Времето беше отново слънчево с лек студен бриз, който образуваше лека вълна. След като вече бях наясно какво търсят рибите в слънчевите дни, първо започнах от зелените нюанси на силиконите. Друг приятел също заложи на зеленото и не след дълго имаше уловена риба.

Може да е малка, но е факт.

Риболовът продължи , аз изтървах няколко удара и след кратко време  метеорологичните условия се влошиха доста и не бяха подходящи за риболов на джиг. Силният вятър не позволяваше замятанията и проводките да се осъществят и решихме да продължим риболовния излет в друг ден при по-приятни условия за риболов.

След няколко дни отново бях на водоема и започнах да мятам. Рибите се бяха активизирали и за кратко последва рубриката ,,гол след гол”. Рибите не подбираха цветовете и бяха много агресивни, може би се бяха групирали или просто съм попаднал на супер активни риби на точното място по точното време.

Отново зеленият BB-TT shad улови риба и продължаваше да се доказва в моите очи.

Последва втора риба, която бе нагълтала стръвно силикона.

След 2 уловени риби и доста удари, реших да сменя цвета на примамката, на карабинката закачих цвят  Yellow Chart/Silver.

Направих няколко проводки и отново последва злобен удар на бяла рибка, която засякох и реализирах. Малка красавица, която беше нагълтала повече от половината силикон.

Продължих да настоявам на същия силикон и разбира се улових още риби. След кратко настояване отново имах удар, но рибата не се закачи, след като вече ми се беше случвало очаквах  да удари повторно, така и стана. Рибка със скромни размери, която бе нагълтала силикона сериозно.

Още със следващото хвърляне улових още една дребна бяла.

След като рибата беше релийзната реших да сменя цвета и да пробвам дали отново ще има резултат. Сложих зеления любимец, но известно време нямах дори и побутване. Точно преди да се разубедя, и да сменя примамката, усетих брутален удар, след като засякох разбрах, че в другия край на влакното има по-сериозна риба. След достойна борба рибата се измори и успях да направя снимка. Отново беше захапала стръвно силикона.

Докато се чудех кой цвят да опитам, видях в кутията, че имам един брой сивкаво/бял и си рекох, ,,това е моят силикон” още с първото мятане, имах удар и реализирана риба със скромни размери от порядъка на 40см.

Рибата беше захапала много леко и удара беше плах, което беше необичайно за деня. Продължих да настоявам, но доста дълго време нямах удари и се зачудих на какво ли се дължи. Времето не се беше променило, всичко си беше същото, но рибите ги нямаше. Точно преди да си тръгна, реших да си пробвам късмета отново със зеленото, разбрах че ми върви на него. Направих няколко проводки и слуката не закъсня. Улових риба с прилични размери, която също беше захапала силикона доста плахо.

Направих още доста замятания и реших, отново да сменя примамката с непознат за мен цвят. Цвят с естествена окраска, който прилича на любимата храна на бялата риба, а тя е именно уклея.

Направих доста проводки и в последните минути от риболова ми удари отново приятна риба, която реализирах.

Беше уловена перфектно, като по план.

След тази красавица реших да прекратя риболова и да наблегна на сухите мезета с чаша вино. Това липсваше в този прекрасен ден.

За силиконите Bait Breath TT Shad мога да споделя само добри отзиви. Не бях разочарован дори за миг от този уникален модел. На кратко:

Перфектна форма, съчетана с широка опашка и оребрено тяло, което допринася за по-силна вибрация, всичко това съчетано с перфектни цветове и едно от перфектните качества на примамката, съедобността (аромат и вкус). Точно съедобността е причината за повторните удари на бялата риба, които бяха ударите с успешното засичане на рибата в някои ситуации при мен.

Мисля че от доста време търсех точно тази примамка. Сякаш BB са се погрижили точно за моите желания. Като завършек бих споделил, че май ми станаха любимите силикони за риболов на бяла риба.