РП по фидер риболов България 2018г. – I кръг

Материалът е предоставен от Цветомир Петров.

Здравейте, казвам се Цветомир  Петров и съм  член на отбора по фидер риболов  към  СЛР „Лебед“ –  гр. Бургас. През 2017 година станахме шампиони на България отборно и получихме правото да представляваме нашата държава на световното клубно първенство по фидер риболов в РБеларус.  Благодарение на активната дейност на хората, работещи в сдружението, ни предстои едно незабравимо съревнование сред конкуренцията на още 22 отбора.

Предходната година отмина и през месец май 2018 г.  се проведе първият кръг на РП по риболов на фидер в гр. Пловдив на гребния канал. Първият тренировъчен ден бе на 3.05.2018г., като успяхме само аз и Родан Цанев да половим малко риба. Жребият ни отреди сектор А. Пристигнахме към 9,30 ч., като в 10.30 ч. успяхме да започнем с тренировката. Забъркахме еднаква храна, като разликата ни беше в схемата и количеството на хранене.  Риба имаше, и то основно по-едри, като в края на тренировката моят резултат бе четири шарана, осем каракуди, кефалче и няколко дребни рибки, като имах и 4 откачени хубави риби. Родан завърши с 7 шарана, доколкото си спомням, като каракуди при него липсваха, което беше ясен знак за нас относно реагирането на тези два различни вида риби спрямо тактиката на риболов. Установихме две много важни неща. Първото беше течението, породено от  вятъра, което забавяше потъването на линията и правеше корем. Второто нещо бе, че при опита за изпъване на линията пластмасовата ми хранилата от 20 гр идваше лека и имах нужда от корекция. Стоян Стоянов, нашият колега и рънър за този кръг ми даде съвет да идем до Филстар, като погледнем новите хранилки на AS FEEDER на братята сърби.

Не му мислих и с голяма благодарност към Родан Цанев, представител на Филстар за гр. Русе, успях да се сдобия с част от продуктовата гама на тази фирма производител на фидер кошници. Двадесет и пет грама желязна хранилка, с поставен термошлаух, беше бойното оръдие през следващите дни.

Проблемът с потъването реших с ново влакно на Preston – Feeder Mono 0,23 мм.                   Вторият тренировъчен ден мина в добър улов на каракуди. Резултатите ми бяха 33 бр. каракуди и бонус шаран. Родан беше с 36 каракуди без изваден шаран, като схемата, която тренираше Пламен Петков, не сработи така успешно, както другите две. Добра тренировка, като ни помогна да изберем рецептата и начина на ловене.  Предстоеше първи ден. Аз се падам в А сектор, който за мен е най-труден с риболов на шарани.

Стартирам със средно количество храна, зърна и жива стръв. Хранилката за хранене на Престън, по-малкият размер е просто уникална за канала. Изцяло направена от пластмаса, тежаща 20 гр, лети перфектно и не сипе по пътя си никакви частици. Един интересен факт. Повечето си мислим, че при изцяло затворените хранилки храната излиза доста бавно, а при стартовото захранване това е решаващо. Така е, но зависи от големината на отворите и нещо което до сега не знаех, а именно – когато сложим храна в тази хранилка, вкарваме и въздух, като след попадане във водата от налягането въздушните мехурчета  създават налягане в тунела и се получава ефектът на шампанското, храната излиза по-бързо, отколкото при оребрена  хранилка. Подчертавам, че това зависи от правилно изчислените размери на захранващата хранилка и категорично смятам, че инженерите на Preston Innovation са се справили блестящо. Сигнал за старт, поставям 25 гр AS FEEDER, желязна. Лети изключително право, като тежестта бе достатъчна да изпъна правилно линията. Новото монофилно влакно, което сложих, се представи на ниво, даже всъщност това ще да е за напред. Първите два часа бях с много добър улов, според колегите ми зад мен съм първи или втори в сектора, имах два бонуса и 12 каракуди.

След втория час несгодите започнаха, защото се наложи да ловя на царевица, за този ден това бе топ стръвта. Фитки, откачени риби, просто ужас. Попаднах и в дупка от 30 минути без риби, един “толуп“ хванах и разбрах защо не ловя. Сменях куки като луд, за разлика от тренировката, на която имах само една риба не в живарника, днес нещата бяха коренно различни. За съжаление се подредихме разбира се през малки разлики и моите 11 и нещо килограма ми стигнаха само за 6-то място в сектора.  Родан беше смазал каракудите, Георги – пети в сектора, Пламен беше с най – лошия късмет при жребия, до табелата, там нищо добро не чака никого. Не помня вече, но май бяхме 6-ти във временното класиране, но на много малка разлика от тройката. Вечерта променихме малко нещата и на следващия ден… Родан Цанев втори в сектор А и шампион индивидуално на турнира, Пламен Петков със секторна победа,  аз съм трети в сектора с 9 кг. и без нито един бонус , за съжаление и двете кълванета не можах да реализирам. Едно късане и една откачена риба 30 мин. преди края, което ми костваше секторната победа, така и не успях да си оправя нещата с куките. Георги Петров – 2-ро място в сектора и с общо 8 т. за деня, станахме трети отборно и първата купа за годината е вече във витрините на нашия клуб. Благодаря за съветите на Стоян Стоянов и Димитър Величков, нашите очи и уши по секторите. Поздравявам всички участници и пожелавам само хубави емоции с нашето хоби.

Специални благодарности на Филстар  за предоставените на пазара нови сръбски хранилки и уникалното монофилно влакно. Поздрави и много емоции до края на шампионата.*

*Забележка: Отборът завършва на второ място в отборното класиране на втори кръг на националния шампионат, провел се на 22-24 юни.