Риболов преди забраната

Материалът е предоставен от Виктор Димитров.

Риболовът преди пролетно-летния размножителен период на рибите в сладководни води е доста интересен и непредсказуем.

При разпукването на пролетта и затоплянето на водоемите рибите се ,,събуждат” от зимния сън и започват да се хранят преди да настъпи размножителния период. Точно това време е много подходящо за риболов, защото рибите се хранят активно и търсят места, на които да хвърлят хайвера, за да създадат следващото поколение.

Няколко дни преди забраната реших да се разходя по река Тунджа, за да направя кратък риболов. Целта ми бяха гладните кефали и стръвните костурчета.

При първата възможност се отправих към реката, а красотата там беше неописуема. Направих бърз оглед и забелязах кефали в средния слой на водата, след което начертах стратегия. Рибите се придържаха между бързеите и тихите места около водораслите.

Реших първоначално да им предложа нещо, което се доближава максимално до естествената им храна. Сложих една доста непозната примамка за мен, това беше меденият червей на Fabio Zeni. Използвах волфрамова глава 3 мм и кука без контра, като така придавах естествена игра на примамката и бавно потъване в течението. Още след първото замятане ударите започнаха. Почти на всяко замятане имах удар и закачена риба, но водораслите пред мен бяха голям фактор за откачането на почти всички риби. Понеже куката беше без контра и след заплитането на рибата във водната растителност, тя си заминаваше, защото се освобождаваше.

Не след дълго успях да вкарам първата риба в кепа.

Прилично кефалче, което не успя да се освободи.

Понеже виждах грешката си в монтажа с кука без контра, реших да сменя примамката, защото времето напредваше.

За малкото време, което ми оставаше, реших да поднеса на рибите доказан боец и бях направил правилния избор. Заложих на Bait Breath – U30 MOSYA – една моя любима примамка, която с всеки излет ме изненадва.

Започнах да мятам на по-дълбоки места и експериментирах с проводките. Веднага постигнах желаното и имах риба в кепа, която изчоплих от едно тихо място в реката, което прави голям завой.

Борбено кефалче, стръвно за храна и територия.

Понеже имах малко време преди края на излета, направих последните проводки на най-перспективните места. Не след дълго късметът ми се усмихна и улових добър кефал, който бе завършек на краткия, но приятен излет.

Така приключи риболовът и по път за вкъщи получих предложение от приятел да направим съвместен излет. Веднага приех и решихме като се видим, да отидем на място, на което не сме ходили до сега.

На сутринта отпътувахме рано, а той реши да ме заведе на непозната за мен територия. Първоначално минахме през местата, на които аз бях уловил риби, за кратка проверка. Дадох на Никола успешната примамка и слязохме да направим няколко замятания. Още в началото излетът започна прекрасно. Двамата едновременно уловихме риби.

Две кефалчета с приблизително еднакви размери, успешната примамка отново меденият червей.

Видяхме какво е положението и отпътувахме за мястото, на което Никола искаше да ме заведе.

Попътувахме си и пристигнахме. Слънцето се показваше за малко и пак се скриваше, имаше доста неприятен вятър, а за наша изненада, незнайно как, реката беше бистра. Поради гадния вятър реших да облавям с малко по-тежка примамка и за начало нямах голям успех. Намерих едно леко затишие и там изчоплих няколко рибки на Bait Breath – U30 MOSYA.

Вятърът явно бе натиснал рибите и те вземаха на дъното, на бавна проводка с леки почуквания и стъргане в дъното; раздигането на мътилка в случая влияеше доста. Продължих да настоявам там, улових още една риба с подобни размери на първата.

И риболовът там приключи. Започнахме обход на местата и доста дълго нямахме никакъв успех.

След няколко километра преход намерихме дълбоко затишие под един бързей. Реших да пробвам по-голяма примамка, защото мястото ми се виждаше перспективно. Заложих на Bait Breath Rush Craw и след няколко проводки имах странен удар. Засякох, и на другия край на линията, беше приличен костур. Рибата, която най-малко очаквах да уловя там.

След изненадата продължих да облавям на същата примамка и отново удар, засечка и пак костур.

Рибите се бяха групирали на дълбокото и явно се бяха приготвили да хвърлят хайвер.

Снимка, освобождаване и продължавам да мятам. Стигам до едно ръбче, бум, удар. Засякох, а рибата даде доста голямо съпротивление. Зачудих се какво е, а то излезе приличен кефал.

Определено доста борбена риба, която ми достави уникално удоволствие. Тъкмо си бях помислил, че костурите вече ги няма и на следващото замятане, играта загрубя. Много сериозен удар, с много сериозен противник. Помислих, че е много голяма риба и след доста аванс и  напъни влезе в кепа тази уникална красавица.

Уникална риба, която ми достави толкова много удоволствие, че не мога да опиша с думи. Бих казал трофеен костур, пълен с хайвер, който е супер борбен.

Не мога да опиша чувството да държиш такава риба в ръце. Риба, която поддържа популацията в реката. Красива и възрастна, хитра и непредсказуема риба. Точно тези риби заслужават да си плуват във водоемите.

Просто уникат. Обаче дойде времето, в което да я пусна и тя отплува волно в студената вода.

Риболовът си продължи по обичайния начин, рубриката ,,гол след гол” продължаваше.

Рибите бяха с различни размери, бяха се групирали и атакуваха стръвно, аз се чудех как примамката все още е цяла.

Отново извадих добра риба, която донесе невероятно удоволствие, а който има Black Shadow ме разбира напълно.

Не е хубаво човек да се учудва, защото вижте какво се случва.

За секунди някой бандит го унищожи. За радост в чантата FilStar имам отделение само за пакети със силиконови примамки и там нося нови бойци, които чакат ситуации като тази.

Веднага подмених силикона и играта продължи.

Рибите обаче започнаха да стават по-капризни и риболовът ставаше по-труден. Атакуваха много плахо, почти без да се усеща удар.

Помъчих се още малко и излезе един мъник, който ми беляза гащеризона.

Риболовът започна да става мъчение. Вече никоя работеща примамка не помагаше. Реших да опитам една много симпатична активна силиконова примамка. Fox Rage Slick Shad – Ultra UV 7см. Помятах с него и улових едно бебе, в същия момент Никола улови бебе бяла рибка и така направихме двоен улов за пореден път.

С тези бебета дневният риболов приключи. Решихме да тръгнем по-рано, защото ни чакаше път. По пътя обсъдихме риболова и се разбрахме да направим още един излет за последно преди забраната.

На следващия риболов започнах отново с кефалче, беше се скрило в едно затишие и не успя да откаже Bait Breath – U30 MOSYA.

След толкова уловени риби в предишните излети, си мислих че знам къде са рибите, но ударих на ,,греда”. Много време мина без удар, смених примамки, проводки и техники, но нищо не помагаше. В един момент рибите просто решиха да се хранят и така стана.

Отново рубриката ,,гол след гол”, но за кратко. Улових няколко риби и затишие.

Забележете един от костурите колко странно петно имаше на опашката. Надявам се някой ден да го уловя отново.

Та сега на кратко с няколко снимки ще ви покажа как протече голяма част от чопленето на няколко костура.

Та накрая, за завършек, няколко добри риби и един дабъл с Никола, който отново изпълни изморените ни лица с радост.

Така ние закрихме риболова, сега оставяме рибите на мира и с нетърпение очакваме откриването на щуката, за да нападнем малките водоеми с проходилките, за да търсим крокодили.

Очаквайте репортаж от откриването.

Пожелавам наслука на всички колеги през новия сезон!

Пазете се!

One thought on “Риболов преди забраната